7 tipů pro klidný a nerušený spánek

Mezi kvalitním a nekvalitním spánkem je mnoho rozdílů, pokud si chceme během spánku skutečně dobře odpočinout, tak je vhodné následovat důležité tipy, které k nerušenému a klidnému spánku snadno dopomohou.


Čerstvý vzduch

Velké množství lidí zapomíná pravidelně větrat. Na větrání bychom neměli zapomínat především před spaním. Pokud má tělo dostatečný přísun čerstvého kyslíku, tak výrazně zlepší i kvalitu samotného spánku. V letních měsících je doporučené dokonce spát s otevřeným oknem.
 

Tma a klid

Na spánek má velký vliv světlo. Při větším množství světla vylučuje mozek hormony, které spánku zabraňují. Pokud je v místnosti příliš mnoho světla, tak je vhodné jeho zdroje vypnout nebo případně použít kvalitní rolety či žaluzie. Stejně tak je vhodné zamezit hluku, pokud jde hluk z ulice.
 

Prázdná hlava

Před spánkem je třeba nemyslet na žádné problémy, jinak se jich nezbavíme ani během spánku a budeme se často probouzet. Špatné myšlenky před spaním nám také způsobují noční můry.
 

 

Zbavte se hmyzu

Pokud vás v létě otravuje dotěrný hmyz, tak problém vyřešte co nejrychleji. Nejlépe kombinací sítě do okna a odpuzovačem hmyzu do zásuvky.

Vhodná matrace

Špatná poloha páteře při spaní je jedním z nejčastějších důvodů nekvalitního spánku. V takovém případě je potřeba se nebát a zainvestovat do kvalitní zdravotní matrace.

 

Dodržujte pravidelný režim

Je třeba tělo navyknout na pravidelný režim spánku a vstávání. Jestliže je doba spánku nepravidelná, tak je narušen i náš biorytmus, tělo pak neví jestli má být připraveno pro spánek nebo pro nějakou aktivitu.
 

Jezte včas

Aktivita trávicího traktu může za to, že se během spánku budíme. Samotné orgány nemohou během trávení odpočívat, proto je vhodné jíst nejdéle 2 hodiny před spánkem.

 
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení